دستگاه حکاکی

دستگاه حکاکی با لیزر و ماشین آلات صنعتی

دستگاه حکاکی

دستگاه حکاکی با لیزر و ماشین آلات صنعتی

  • ۰
  • ۰

حکاکی روی فلز

حکاکی روی فلز

 

دستگاه حکاکی فلزات به مجموعه ای تجهیزات گفته میشود که با نیروی های مختلف از قبیل باد، انرژی الکتریکی، الکترومغناطیسی و مکانیکی روی سطح فلزات طرح های از پیش تعریف شده را ایجاد می کند.

 

همان طور که گفته شد، دستگاه حکاکی فلزات از جمله تجهیزات بسیار پرکاربرد در صنعت می باشند که به منظور حک و کنده کاری لوگو، بارکد و مارک و مشخصات قطعات و حتی ایجاد طرح های منحصر به فرد بر روی سطوح مقاوم فلزی مورد استفاده قرار میگیرند. این دستگاه ها بر اساس نحوه عملکرد در گروه های مختلفی تقسیم بندی میشوند و کیفیت و ظرافت و همچنین سرعت کنده کاری در هر گروه متفاوت می باشد.

 

جهت آشنایی با انواع دستگاه های حکاکی فلزات از سایت دیوار راهنمایی بگیرید.

مزایا و معایب دستگاه حکاکی فلزات

از مهم ترین مزایای دستگاه های حکاکی روی فلزات که باعث شده اند تا این اندازه در صنعت با استقبال مواجه شوند می توان به سرعت و همچنین دقت بسیار بالا در کنده کاری اشاره نمود. همچنین لازم به ذکر است که در صورت انتخاب دستگاه های بدون کیفیت، ممکن است سر و صدای آنها در حین کار کمی آزاردهنده بوده و پس از مدت زمان کوتاه دچار نقص و خرابی شوند. به منظور جلوگیری از این شرایط پیشنهاد می کنیم این تجهیزات را از مراکز معتبر و برندهای شناخته شده خریداری نمایید.

 

انواع دستگاه حکاکی روی فلز

تجهیزات مورد استفاده در صنعت حکاکی بر اساس فاکتورهای مختلفی قابل تقسیم بندی هستند. به عنوان مثال می توان این گروه از دستگاه ها را در حالت کلی و بر اساس نوع نصب آنها بر روی سطح در گروه های ثابت و پرتابل دسته بندی کرد.

 

در دسته بندی دیگر می توان با توجه به نحوه عملکرد هر یک از دستگاه ها آنها را در گروه های مختلفی مانند لیزری، CNC و ضربه ای قرار داد.

 

با کیفیت ترین دستگاه حکاکی روی فلز

دستگاه حکاکی روی فلز کاربرد بسیار گسترده ای در بخش های صنعتی و نیمه صنعتی و حتی تبلیغات و ساخت وسایل تزئینی دارد. با توجه به کاربرد بسیار زیاد این گروه از تجهیزات و کیفیت بالا در خروجی آنها، تنوع زیادی در دستگاه های حکاکی روی فلز به چشم میخورد.

هر یک از این دستگاه ها دارای ویژگی های خاصی هستند و در شرایط مختلف می توان آن ها را مورد استفاده قرار داد. در این مطلب، حک گستر؛ تولید کننده دستگاه حکاکی روی فلز، کیفیت دستگاه های مختلف را با هم مقایسه نموده و راهنمای جامعی برای خرید دستگاه حکاکی روی فلزات ارائه خواهد داد.

 

دستگاه حکاکی ثابت

همان طور که از نام این گروه از دستگاه های حکاکی مشخص است، برای استفاده از آنها باید بر روی میز، پایه و یا زمین ثابت شوند تا کارایی مناسبی پیدا کنند.

دستگاه حکاکی فلز ثابت در اغلب مواقع وزن زیادی داشته و امکان جا به جایی آنها به سادگی امکان پذیر نمی باشد. دستگاه حکاکی لیزری، ضربه ای و CNC همگی در نوع ثابت تولید و در دسترس می باشند.

دستگاه حکاکی پرتابل

دستگاه حکاکی پرتابل امکان جا به جایی و حمل و انتقال به محیط های مختلف را داشته و وزن سبک تری نسبت به نوع ثابت دارند. دستگاه های لیزری و ضربه ای علاوه بر نوع ثابت، در نوع پرتابل نیز تولید شده و مساله بسیار مهم این است که در ساختار این تجهیزات کمپرسور هوا و همچنین سیستم های کامپیوتری وجود ندارد.

برخی از دستگاه های حکاکی دستی فلزات دارای قابلیت اتصال به پایه الکترومغناطیس هستند و این قابلیت باعث میشود تا شرایط برای حکاکی روی سطوح فلزی مختلف مانند تیرآهن ها نیز براحتی و با هزینه کم انجام شود.

دستگاه های حکاکی

را می توان با توجه به مکانیسم به کار رفته در آنها و شیوه حکاکی این تجهیزات در سه گروه کلی تقسیم بندی کرد که عبارتند از:

دستگاه حکاکی روی فلز لیزری

همان طور که از نام دستگاه مشخص است، حکاکی و ایجاد طرح بر روی فلزات مختلف در این دستگاه با کمک اشعه انجام میشود. دستگاه حکاکی لیزری در دو نوع فایبر و CO2 در دسترس می باشد که برای فلزات از نوع فایبر می توان استفاده نمود. با توجه به اینکه تمام عملیات صورت گرفته توسط این دستگاه با کمک اشعه و نور می باشد، در نتیجه سر و صدای آن در کمترین حد بوده و کیفیت خروجی کار آن نیز در حد مطلوبی قرار دارد.

از دستگاه های حکاکی لیزری می توان برای حکاکی روی انواع سطوح از قبیل فولاد، فلزات، سنگ، پلاستیک، چوب، سرامیک و غیره استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که برای خرید دستگاه حکاکی روی فلزات مانند فولاد، برنج، تیتانیوم و استیل باید نوع لیزری فایبر را انتخاب کنید.

 

دستگاه حکاکی ضربه ای

دستگاه ضربه ای به نوع دیگری از تجهیزات حکاکی روی فلزات گفته میشود که در اجزای آن سوزن تنگستن کارباید وجود دارد. این سوزن مقاومت بسیار بالایی داشته بر اساس عملکرد دستگاه، ضربات محکم و مداوم به سطح فلزی مورد نظر وارد می کند. این تجهیزات را می توان با توجه به نیروی محرکه دستگاه به دو گروه پنوماتیک یا بادی و مگنتیک تقسیم بندی کرد. خروجی کار در هر دو گروه کیفیت مطلوبی داشته و می توان از آن برای حکاکی روی فلزات با سختی متفاوت مانند آلومینیوم، استیل، آهن و غیره استفاده کرد.

 

دستگاه حکاکی CNC

یکی از پیشرفته ترین و کاربردی ترین دستگاه های حکاکی فلزات در صنعت، دستگاه های CNC می باشند. دستگاه حکاکی CNC از یک سیستم کامپیوتری قابل برنامه ریزی تشکیل شده است که طرح مورد نظر به صورت برنامه به آن داده میشود. در نهایت طرح با کمک نیروی مکانیکی بر روی فلزات مورد نظر و با دقت بسیار بالا ایجاد می گردد. در میان انواع دستگاه حکاکی فلزات، دستگاه های CNC گران ترین گزینه می باشند که کیفیت کار آنها در حد مطلوبی قرار داشته و بیشتر برای بخش های صنعتی بزرگ استفاده می گردد.

دستگاه مارک زنی روی فلز

با توجه به تنوع در دستگاه های مارک زنی روی فلزات که به سه مورد از آنها اشاره شد، لازم است در انتخاب و خرید آنها به چند موضوع مهم توجه شود که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • دستگاه های مارک زنی روی فلز در دو گروه ثابت و پرتابل طراحی و تولید میشوند. در نتیجه، اگر قصد دارید دستگاه در محیط های مختلف استفاده شود، بهتر است از نوع پرتابل آنها استفاده کنید. انرژی مورد نیاز برای این دستگاه ها از موتور برق و باد تامین می گردد.
  • قدرت دستگاه مورد نظر در برابر سختی سطوح فلزی را قبل از خرید بررسی نمایید. با خرید دستگاه حکاکی روی فلزات از برندهای شناخته شده کیفیت آنها تضمین شده بوده و می توان با تیراژ بالا در مدت زمان کم طرح و مارک مورد نظر را روی قطعات مختلف ایجاد نمود.
  • به خدمات پس از فروش و گارانتی این تجهیزات در زمان خرید توجه داشته باشید.

 

  • ۹۹/۱۲/۱۱
  • آگهی رایگانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی