دستگاه حکاکی

دستگاه حکاکی با لیزر و ماشین آلات صنعتی

دستگاه حکاکی

دستگاه حکاکی با لیزر و ماشین آلات صنعتی

  • ۰
  • ۰

حکاکی روی سنگ

حکاکی روی سنگ ، از زمان انسان های اولیه وجود داشت ؛ چرا که آن ها حرف زدن بلد نبودند ، پس برای فهماندن منظور خود به دیگران مجبور بودند از روش هایی چون حک نقوش بر روی سنگ کمک بگیرند ؛ پس از گذشت مدت های بسیاری ، افراد به درج طرح های مختلفی بر روی سنگ های قیمتی پرداختند و از آن به عنوان زینت استفاده کردند ؛ البته استفاده از این هنر در دنیای امروز نیز طرفداران بسیاری دارد ، البته در طرح هایی زیباتر و با ابزارهایی پیشرفته تر .

حکاکی بر روی گوهرها از جمله هنرهای لوکس دوران باستان به شمار میرود. خاور نزدیک از اولین سرزمینهای ابداع کننده این هنر است. همچون مهرهای استوانه ای (Cylinder Seals) که در سرزمینهای آشور و قبرس و دیگر فرهنگها استفاده میشد. تصویر اینگونه مهرها زمانی مشخص میشود که بر روی سطح صافی از گِل رُس مرطوب غلتانده شوند.

علاوه بر این، در زمانی که هنوز امضاء ابداع نشده بود، مهر شخصی بر روی سنگ انگشتر حکاکی می شد و مورد استفاده قرار می گرفت. استفاده از اینگونه مهرها به دوران یونان باستان برمیگردد. برای ساخت اینگونه انگشترها، معمولاً از سنگهای خانواده کلسدونی، مانند انیکس،کارنلین و عقیق استفاده میشده است.
در دوران باستان، حکاکی بر روی سنگها به منظور ساخت انواع کتیبه نیز انجام میشده است. به هر گونه نوشته ی حک شده روی سنگ برای ثبت واقعه ای تاریخی یا وضع یک قانون کتیبه گفته میشود. از دیگر موارد کنده کاری میتوان به انواع دعاها و طلسم ها اشاره کرد.

امروزه با روشهای جدید روی هر سنگی میتوان کنده کاری کرد. متداولترین سنگ ها برای انجام حکاکی، گونه های خانواده کلسدونی از جمله انیکس،کارنلین وعقیق، خانواده ی کوارتز همانند امتیست،سیترین و کوارتز بیرنگ، کهربا و انواع جدید شیشه و پلاستیک اشاره نمود.

آگهی اینترنتی انواع سنگ های حکاکی در سایت ایستگاه

گوهرپارسیان

آموزش حکاکی روی سنگ در بخش آگهی رایگان شهر24

استفاده از قدیمی ترین و ابتدایی ترین روش های حکاکی روی سنگ است ؛ البته استفاده از این روش هنوز مرسوم است و از آن برای طرح زدن بر روی سطوح زیادی از جمله سنگ می توان بهره گرفت ؛ انگشترهایی با سنگ های قیمتی که با این روش بر روی آن ها نقشی حک می شود ، گرانترند ؛ چرا که تمام وسیله های دست ساز به دلیل زمان بر و سفارشی بودن گرانند و ارزش زیادی نیز دارند ؛ چرا که ساخته دست انسانند ، نه دستگاه و ابزارآلات . اما این روش در کنار داشتن مزایا و هم چنین قدمتی طولانی ، معایبی نیز دارد که شامل :

  • صرف زمان طولانی برای درست از آب در آمدن کار
  • صرف زمان زیاد برای هر چه ظریف تر کار کردن برای حکاکی روی سنگ جهت جلوگیری از شکسته شدن و یا صدمه دیدن
  • هزینه و قیمت زیاد برای خریدار این محصول
  • ۰۰/۰۲/۲۴
  • آگهی رایگانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی